Selasa, 3 Mei 2016

Tanam Pokok Sawit.

Dalam kesibukkan meracun rumput dan mengepam air dari longkang. Dapat juga aku menanam sulam pokok sawit dimana pokok asalnya sudah tumbang.

Ada dua lagi anak pokok yang hendak ditaman. Tempat yang hendak di tanam pun sudah di kenal pasti hanya menunggu rumput di sekitar nya mati dan kawan yang hendak ditanam itu terang dari rumput-rumput liar.

Semoga usaha aku berjaya.

Pokok asalnya sudah lama tumbang.

Dari sudut pandang arah yang lain. Pokok yang sama.

Aku tetap berusaha demi keredhaan tuhan.
Takut jadi sombong dan bongkak.

7hb Mei. 2016 (sabtu)

Lagi pokok sawit di tanam. Dalam kesibukan mercun rumput.
Aku tidak mahu gagal.

Ini juga sempadan Si Lan bhg tengah.

Bahagian depan seberang sungai sempadan Si Lan.


Ada beberapa pokok yang telah lama aku semai. Tetapi terbiar begitu saje. Dan kini habis sudah aku tanam.
Dengan harapan ia cepat berbuah dan berhasil.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan