Ahad, 14 Februari 2016

Usaha dan masa



aku malu hendak bercerita tentang usaha.
kerana usaha ku terlalu sedikit. 
aku banyak menonton apa yang telah terhasil. 
angan dan khayalan ku melayang mencari sesuatu yang nikmat.

masa banyak memikirkan tentang corak gaya yg akan di perlaku dan hasil yg mungkin lumayan.

aku tertipu  lagi.
berfikir di luar kotak mampu.
selalu nya aku di pujuk agar jangan gagal.
orang lain boleh melakukan nya.

mukadimah ku adalah angan-angan yg tinggi.
aku akan lakukan.
aku akan lakukan.

kerana orang lain juga di beri masa yang sama di lalui.
hanya tempoh tamat nyawa itu berbeda
kesihatan dan kekuatan juga berbeza.

aku mencari ruang lagi utk berjaya
aku suka tumbuhan yang membesar di depan mata ku.
dari tunas yg halus.
menjadi pokok rimbun.
ini lah usaha ku
aku cuba mencari masa utk melakukan nya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan