Jumaat, 15 April 2016

MINGGU MERACUN RUMPUT.

Setelah sekian lama aku tidak meracun rumput di kebun. Aktiviti ini di mulakan semula.
Walau pun cuaca sekejap terang dan sekejap gelap aku masih lagi meneruskannya. Selah hampir jam 2.50ptg hujan tidak juga turun. Semoga rumput-rumput yang aku siram dgn racun itu boleh mati.

Ya hayun ya qayyum. Aku  berserah kerana dia yang menghidup dan mematikan. Walau bagaimana usaha pun kalau Allah azzawajala tidak mengkehendaki ia tetap tidak berjaya. Kita hendaklah sentiasa meminta kepadanya.
Kasan depan kebun jalan telok mengkuang.
Kawasan depan kebun jalan Telok Mengkuang. 


Buah nya juga kurang kerana tiada baja
dari racun Round-up di gunakan.
Aku ingin menjadikan gambar-gambar ini menjadi peringatan di masa-masa yang akan datang.

Rumput kelihatan jarang-jarang.
 tapi aku masih lagi tidak berpuas dengan
keadaan sebegini.
Aktiviti ini lah yang harus di lakukan kerana menjadi badan sehat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan